درمان خانگي موثر خشكي پوست

آندره يكي از دوستان من و عاشق حيوانات خانگي است. او به دليل كار با حيوانات شكايت زيادي در مورد خشكي پوست داشت. اما پس از مدتي دستور العمل هاي خوبي پيدا كرد و مشكل خشكي پوستش را از بين برد. از او خواستم اين راهكارها را با شما در ميان بگذارد، اميدوارم بتوانيم به شما كمك كنيم!
اگر در زمينه اي كار مي كنيد كه بايد مرتباً دستان خود را بشوييد، از مواد شيميايي يا دستكشهاي لاتكس استفاده كنيد، حتما مي توانيد درك كنيد پوست خشك چقدر ناراحت كننده است. چه براي پوست دست و چه صورت، داروهاي خانگي ملايمي براي رفع مشكل خشكي وجود دارند. مي خواهم نتيجه آزمايش و خطاهاي خودم را با شما به اشتراك بگذارم. اين پنج مورد داروهاي طبيعي خشكي پوست هستند.

۱- آلوئه ورا

آلوئه ورا براي پوست هاي بسيار خشك يك انتخاب عالي است. علاوه بر بهبود خشكي يك ضد عفوني كننده طبيعي و ضد قارچ نيز هست. اين ماده معمولاً در آفتاب سوختگي ها استفاده مي شود، اما براي آبرساني نيز بسيار مؤثر است. شما مي توانيد آلوئه ورا را از طريق ژل يا لوسيون استفاده كنيد يا آن را مستقيما پرورش دهيد . تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه برگ آن را بشكنيد و ژل را بيرون بكشيد.
اگر پوست شما ترك خورده و دردناك باشد، آلوئه ورا مي تواند علاوه بر آبرساني از عفونت نيز جلوگيري كند. اگر قصد خريد لوسيون يا كرم هاي بهداشتي را داريد، اطمينان حاصل كنيد كه حاوي آلوئه ورا باشند.


۲- روغن نارگيل

اگر از روغن نارگيل به صورت موضعي و خوراكي استفاده كنيد از خشكي پوست جلوگيري خواهيد كرد. روغن نارگيل از اسيدهاي چرب با زنجيره متوسط ​​تشكيل شده است كه براي اضافه كردن چربي هاي سالم به بدن بسيار عالي هستند. بعضي اوقات دليل خشكي پوست، ناخن و موهاي ما اين است كه چربي كافي در رژيم غذايي خود نداريم.
كارشناسان معتقدند كه رژيم غذايي كم چربي سالم نيست، بنابراين روغن نارگيل گزينه اي عالي براي اضافه كردن چربي هاي سالم به بدن بدون بالا بردن كلسترول يا فشار خون است. روغن نارگيل خام را به دست ها، پاها و حتي صورت خود بماليد. پاكسازي صورت با روغن نارگيل به اين صورت است كه روغن نارگيل را روي صورت خود ماليده و سپس آن را با يك دستمال مرطوب پاك مي كنيد. اين روش براي افرادي كه پوست خشك و مستعد چين و چروك دارند عالي است.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 29 ]

[ شنبه 1 آذر 1399 ] 9:00 ] [ melika ]

[ ]

راهنمای کامل بودجه بندی

علاقمند به بودجه بندی هستید؟ خانواده های با وضع متوسط استرس و ??فشارهای مالی زیادی تحمل می کنند. بیش تر افراد بدهی هایی از قبیل وام دانشجویی، بدهی کارت اعتباری، وام مسکن، وام خودرو و حتی انواع دیگری از این دست دارند. با این حال، بسیاری از مردم بودجه بندی ندارند.

 


تفکر اشتباه

طبق نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Gallup، 68 درصد از خانوارهای آمریکایی بودجه بندی ندارند.

 


من به شخصه معتقدم بودجه بندی بسیار مهم است و همه باید یکی داشته باشند. هر گونه وضعیت مالی که داشته باشید؛ ثروتمند، فقیر و طبقه متوسط??، بودجه بندی به بهبود وضعیت مالی شما کمک می کند.

 


برخی فکر می کنند بودجه بندی فقط برای افرادی است که چک حقوقی و دستمزد دریافت می کنند یا افرادی که پول ندارند. این تفکر اشتباه است! بودجه بندی برای همه است.

 


این بدان معناست که مهم نیست چقدر پول به دست می آورید، و بدون توجه به میزان درآمد بودجه بندی داشته باشید. اخیرا مطلبی را خوانده ام که می گوید زوج هایی که ماهانه 50000 دلار درآمد دارند، فقط 4 درصد از درآمد خود را پس انداز می کنند. چهار درصد درآمد ماهیانه 50000 دلار؟ بیش تر درآمد ماهانه آن ها صرف خرید لباس، غذا ، اتومبیل و خانه می شود. من حتی نمی توانم تصور کنم که چگونه کسی می تواند هر ماه این همه پول را خرج کند.

 


تنها همین نکته به من ثابت می کند که بیش تر مردم به بودجه بندی نیاز دارند.

 


ادامه مطلب...

[ بازدید : 51 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:34 ] [ melika ]

[ ]

آموزش روش انجام یوگای مغز

یوگای مغز تمرینی ساده و مفید است که به پیچ و تاب دادن و چرخش های پیچیده بدن نیازی ندارد. این تمرین برای افزایش جنبه های سلامتی روح و روان شما و از جمله بهبود تمرکز طراحی شده است. با اینکه اسناد و شواهد قوی و معتبر برای اثبات اثربخشی یوگای مغزی زیاد نیستند؛ اما خیلی ها معتقدند افراد مختلف از جمله کودکان و نوجوانان بیش فعال، افراد سالخورده، بیماران مبتلا به اوتیسم و افرادی که دچار اختلال کم توجهی/ بیش فعالی (ADD / ADHD) هستند می توانند از مزایای این تمرین بهره مند شوند.

 


یوگای مغز شامل فعالیت های ساده ای مثل گرفتن گوش ها و اسکات زدن می شود. با کمی تلاش شما هم به راحتی می توانید از تاثیرات فوق العاده یوگای مغز برخوردار شوید.

 


بخش اول: در موقعیت مناسب قرار بگیرید

1- بر اساس سنتان در جهت صحیحی قرار بگیرید. کسانی که یوگای مغزی کار می کنند معتقدند جهتی که به سمت آن تمرینات را انجام می دهید تاثیر بسیار زیادی روی انرژی و تمرکز شما دارد. برای خیلی افراد ایستادن به سمت شرق جهت مناسبی است؛ اما اگر مسن هستید بهتر است رو به شمال بایستید.

 


اگر از جهتی که در آن هستید اطمینان ندارید از قطب نما استفاده کنید. برخی تلفن های همراه هوشمند برنامه قطب نما هم دارند. می توانید خودتان هم اپلیکیشن قطب نما را دانلود و استفاده کنید.

 


2- همه زیورآلاتتان را کنار بگذارید. یوگای مغز به تمرکز زیادی نیاز دارد؛ برای همین باید قبل از شروع تمرین هر نوع زیورآلاتی که دارید از خودتان جدا کنید و کنار بگذارید.

 


ممکن است برخی افراد از درآوردن حلقه ازدواجشان خودداری کنید. با اینکه تاثیر یوگای مغز بدون داشتن هر نوع زیورآلات و جواهراتی بیشتر است اما معمولا حلقه ازدواج مشکلی ایجاد نمی کند. پس اگر دلتان خواست می توانید حلقه تان را در دست داشته باشید.

 


3- صاف بایستید. وضعیت مناسب و صحیح بدن تاثیر زیادی در یوگای مغزی دارد. برای شروع تمرین در یک اتاق آرام بایستید و سعی کنید تا جایی که می توانید بدنتان را صاف نگه دارید.

 


برای اینکه بدنتان کاملا صاف و مستقیم باشد سر و کمرتان را کمی به بالا بکشید.اجازه بدهید طول بدنتان، قسمت های جلویی، پشتی و ستون فقراتتان کشیده شوند. شانه هایتان را باز کنید و پاهایتان را کاملا روی زمین قرار بدهید.

 


ادامه مطلب...

[ بازدید : 24 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:34 ] [ melika ]

[ ]

آموزش صحیح نحوه دویدن

اگر به طور صحیح ندوید، پاهای شما دقیقاً همان بخشی از بدنتان خواهد بود که دچار آسیب می شود. اگر مرتب می دوید، بسیار مهم است که تکنیک صحیح آن را برای قدم برداشتن در هنگام دویدن بدانید. دویدن از راه صحیح به تأثیر بیشتر ورزش کمک می ‌کند و باعث می ‌شود که فشار بیش از حد زیادی به پاهای شما وارد نشود.

 


همچنین خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد و باعث می شود که بدن شما به طور عمومی خستگی کم تری را احساس کند. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چگونه از این تکنیک صحیح استفاده کرده و بتوانید صحیح بدوید تا از آسیب دیدگی ها جلوگیری شود.

 


مراحلی که باید دنبال کنید:

1-اول از همه بسیار مهم است که تمرکز کافی روی چگونگی کنترل پاها هنگام دویدن داشته باشید. معمولا این جابجایی و حرکت به صورت اتوماتیک ، بسیار سریع انجام می شود اما اگر مراقبت کمی داشته باشید، می‌ توانید کاملاً به طور موفقیت آمیزی این کار را به اتمام برسانید. همانطور که قبلاً هم گفتیم، قدم برداشتن صحیح روی زمین هنگام دویدن موقعیت مناسب بدنی شما را تضمین می کند . بنابراین شما را از خطر آسیب دیدگی پا و دیگر بخش‌های بدن حفظ می‌ کند . پس زمانی که قرار است بدوید، حتماً از قبل زمان بگذارید و به این فکر کنید که چگونه باید پاهایتان را دقیق و صحیح روی زمین قرار دهید.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 33 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:34 ] [ melika ]

[ ]

ریزش موی بعد از بارداری

هرچه این تجربه شاد و شگفت انگیز باشد ، بارداری یک سری موضوعات را با خود به همراه می آورد که یکی از این مشکلات، ریزش موی بیش از حد است. ریزش موی بارداری می تواند دلیل بی خوابی زیاد باشد. اما خبر خوب این است که این مشکل برای همیشه دوام نمی یابد. زمانهای ریزش مو، در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین ، اگر ریزش موهای شما در چند ماه اول متوقف نمیشود ، وحشت نکنید.

اصطلاح پزشکی ریزش مو پس از زایمان ، تلوژن افلوویوم است. این بیماری همچنین به عنوان آلوپسی بعد از زایمان یا ریزش مو پس از زایمان هم شناخته می شود. چنین شرایطی بسیار رایج است و بین 40 تا 50 درصد خانم ها را درگیر میکند.
در سایت سالم زیبا با ما همراه باشید تا دلایل ریزش موی پس از زایمان ، مدت ماندگاری آن و نحوه کنترل و این مشکل را بدانید.

چه عواملی باعث ریزش مو بعد از بارداری می شود؟در شرایط عادی ، موها از سه مرحله اصلی عبور می کند: مرحله رشد ، مرحله انتقالی که رشد موها متوقف میشود و یک مرحله استراحت. موها بعد از مرحله استراحت ، شروع به ریزش می کند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 21 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:32 ] [ melika ]

[ ]

خواص کشک

کشک یکی از فراورده های لبنی ساخته شده از دوغ است.یکی از موادغذایی که مختص به ایران بوده و در شهرهای مختلف با نام های متفاوت تهیه میشود.
اما طرزتهیه انواع آن به یک گونه است زمانی که دروغ را با تکان دادن، غلیظ و کره آن را جدا میکنند مقداری آب از آن خارج میشود که پس از جوشاندن و افزودن نمک تبدیل به کشک مایع میشود پس از شکل دادن و خشک کردن آن کشک خشک ساخته میشود. این ماده غذایی سرشار از مواد آلی و معدنیست که برای مستحکم سازی استخوان مفید است.
ارزش غذاییتیامین (B1)ریبوفلاوین (B2)نیاسین (B3)آهنکلسیم
خواص کشک1-تاثیر کشک بر پوستدرمان عفونت های پوستی: یک پارچه مخصوص پانسمان را درون کشک خیس کنید و آن را روی محل آسیب‌دیده قرار دهید. اگر اینکار به مدت 6 بار در روز تکرار کنید عفونت پوستی تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.ضدپیری: ماسک عسل، چای سبز و کشک: 1 قاشق کشک، عسل، 1 قاشق ویتامین C و برگ چای سبز نیاز داریم. تمام این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند و سپس آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. می‌توانید پوست را به سمت بالا ماساژ دهید تا گردش خون نیز افزایش یابد. سپس آن را با آب سرد بشوییددرمان تیرگی دورچشم: یک توپ پنبه‌ای را به کشک طبیعی آغشته کنید و سپس آن را به آرامی زیر چشم خود قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. تکرار روزانه این کار می‌تواند حلقه‌های تیره در اطراف چشم را تا حد زیادی کاهش دهد.درمان آفتاب سوختگی: کشک و آبلیموی طبیعی را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست آسیب‌دیده قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.بهبود رنگ پوست: ماسک عسل، آبلیمو و کشک: 1 قاشق کشک، مقداری آب‌لیمو و 1 قاشق عسل را با یکدیگر مخلوط نمایید و سپس آن را روی پوست صورت ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 33 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:32 ] [ melika ]

[ ]

قرص اس دی اف

مشکلات جنسی یکی از مشکلات اساسی به خصوص در مردان است اختلالات مربوط به نعوظ و انزال یکی از شایعترین مشکلات جنسیست که با بالا رفتن سن و ایجاد برخی مشکلات ممکن است در مردان ایجاد شود داروهایی برای تاخیر و درمان زودانزالی وجود دارد اما مصرف خودسرانه آن ممکن است عوارض جبران ناپذیر به همراه داشته باشد.
یکی از داروهای مناسب برای درمان ناتوانسی جنسی در مردان سیلدنافیل با نام تجاری ویاگرا به عنوان یک مهار کننده خوراکی و جز گروه داروهای وازودیلاتور است. سیلدنافیل ممکن است در داروخانه ها به اسامی تجاری دیگری نیز بفروش برسد مثل ویاگرا، ارکتو، اس دی اف، ویزارسین.
حتما بخوانید: 6 تا از بهترین گیاهان و مکمل های طبیعی برای افزایش میل جنسی مردان تا ده برابر
همه ی این اسامی یکی هستند و براساس کارخانه ی سازنده آن نام متفاوتی بر روی آن نهاده شده است قرص سیلدنافیل به اشکال ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرمی در بازار موجود است. دراین مقاله سعی بر آن شده تا نحوه مصرف و عوارض آن را به طور کامل شرح دهیم.
سیلدنافیل چیست و چگونه کار می کند؟نام تجاری سیلدنافیل ویاگرا است.ویاگرا، سیالیس وسیلدنافیل عمومی، همه بخشی از خانواده داروهایی هستند که مهارکننده های PDE-5 نامیده میشوند.مهارکننده های PDE-5 با برقراری تعادل شیمیایی، موجب حفظ نعوظ میشوند.این داروها برای درمان اختلال نعوظ (ED) مورد استفاده قرار می گیرند.داروهای اختلال نعوظ از پردازش مواد شیمیایی که موجب ترک خون از آلت تناسلی میشوند جلوگیری میکند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 21 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:32 ] [ melika ]

[ ]

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد؟

همه مادران در دوران بارداری، واقعاً می خواهند فرزند سالم داشته باشند. اما مطمئناً، ظاهر و سلامت می توانند دست به دست هم دهند و یک فرزند بی نظیر نصیب شما کند.

البته ژنتیک بیشترین اثر را در شکل گیری ظاهر کودک دارد اما عوامل دیگری هم در این مورد دخیل هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا رازهای داشتن یک کودک زیبا را بیابید.

شکل گیری چهره جنین
صورت کودک شما کاملاً در سه ماهه اول شکل می گیرد. سپس تغییرات ملایم در سه ماهه دوم و سوم انجام می شود.

۱-شروع رشد صورت کودک
ابتدا صورت از طرفین به سمت وسط شروع به شکل گیری می کند.
در روز ۲۲م، اندازه سر ۱ میلی متر است و صورت شروع به شکل گیری می کند. در روز ۲۸م، سر ۲ میلی متر است و فک پایین قابل مشاهده است.
روز ۳۱م نشان می دهد که سوراخ بینی در حال شکل گیری است و چشم ها در هر طرف سر ظاهر می شود.
چند روز بعد، سوراخ بینی به سمت مرکز صورت حرکت می کند و گوش ها در یک مکان عجیب و غریب مشاهده می شوند – زیر بینی و دهان!
در این مرحله چهره جنین شبیه “ماهی طلایی” است. نگران نباشید. خیلی از چیزها فقط در چند روز، تغییر می کنند.
سپس، سوراخ بینی نزدیک تر می شود و چشم ها برجسته تر می شوند. زیر چشم، گونه ها و لب فوقانی شکل می گیرد.
۲- صورت کودک در حال شکل گیری است
بین هفته پنجم تا ششم، پلک ها ایجاد شده اند و چشم ها به سمت مرکز سر در حال حرکت هستند. بینی نیز در مرکز صورت قرار می گیرد و ظاهر جنین انسانی تر به نظر می رسد. اندازه سر ۸٫۵ میلی متر است.
در حدود هفته هفتم حاملگی، لب فوقانی تشکیل می شود و سوراخ بینی در ناحیه کوچک بینی مشهود می شود. گردن بلند تر می شود و همین امر باعث می شود فک پایین حالت ایستاده به خود بگیرد. در این زمان گوش ها در حال توسعه هستند و اکنون به سمت سر حرکت کرده اند. آنها توسط یک پوسته کوچک پوست پوشانده می شوند.
چشمها هنوز از هم فاصله زیادی دارند و همچنان به سمت جلوی صورت در حرکت ند. پیشانی جنین با بزرگتر و مشخص شدن چهره کودک، برجسته تر می شود. گویی یک لبخند پنهانی در دهان کودک شکل می گیرد.
در نهایت عضلات صورت، سوراخ بینی و لب ها را شکل می دهد. تلفیق اسپرم و سلول تخم منجر به ایجاد مجموعه ای از ژنها خواهد شد که چهره ی نهایی کودک را مشخص می کنند. این ژن ها همچنان از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.
در هفته یازدهم حاملگی، جنین دارای چهره ی کودک است. یک پیشانی بزرگ گرد، یک بینی کوچک رو به به بالا و یک چانه که به خوبی مشخص است.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 30 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:32 ] [ melika ]

[ ]

کم شدن شیر مادر

احتمالا مادر بودن بهترین احساس در جهان است. اما در کنار خوشبختی بیکران، مواردی وجود دارد که ممکن است شما را نگران کند. یکی از آنها این است که آیا شیر کافی برای کودک خود تولید می کنید؟ بدن زنان به گونه ای ساخته شده است که پس از زایمان تولید شیر را به صورت غیرارادی و بدون هیچگونه تلاشی آغاز می کند. اما مواردی وجود دارد که موجب کم شدن شیر مادر می شود. عدم برطرف کردن گرسنگی کودک، می تواند برای مادر بسیار ناراحت کننده و سخت باشد.

در این مطلب در مورد علل کاهش شیرمادر صحبت خواهیم کرد. اگر شما چنین مشکلی دارید، با ما همراه شوید تا به علل کاهش شیر خود پی ببرید.

نشانه های کم بودن شیر مادر و اقدامات مورد نیاز
چند علامت اساسی در مورد کمبود شیر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بخاطر داشته باشید که نوزادان بصورت مکرر شیر می خورند، بنابراین برخلاف تصور عموم، شیر خوردن مکرر نوزاد (در مدت طولانی یا کوتاه)، نشاندهنده ی کمبود شیر مادر نیست. علائم کمبود شیر که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

خیس یا کثیف شدن پوشک یه میزان کم (به گونه ای که به طور قابل توجهی پایین تر از حد متوسط ​​است)
عدم تمایل کودک به شیرخوردن
وزن گیری کم یا کند کودک
کم آبی بدن کودک، که اغلب از طریق تیره رنگ شدن ادرار، زردی و یا بی حالی مشخص می شود
مشاهده ی یک یا چند مورد از این علایم، همیشه به دلیل کاهش شیر مادر نیست. این ممکن است نشانه ای از مبارزه کودک با بیماری یا سرماخوردگی یا حتی اعتصاب موقت در شیر خوردن باشد. تنها راه برای اطمینان درمورد اینکه آیا اینها علائم کمبود شیر یا چیز دیگر است، مراجعه به پزشک و یا متخصص است.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 35 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:32 ] [ melika ]

[ ]

ماساژ برای رفع کولیک نوزادان

علل ایجاد کولیک در نوزادان سالم کمی اسرارآمیز است! معمولاً تصور می شود که این وضعیت ناشی از باد یا گاز موجود در روده باشد، اما هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد. صرف نظر از علت، گریه غیرقابل تحمل کودک، فریاد زدن، گرفتگی شکم و مکیدن دست می تواند برای بسیاری از مادران سخت و ناراحت کننده باشد.

مطمئناً برای از بین بردن علائم کولیک فرزندتان، داروهای تجویزی پزشک و بسیاری از داروهای خانگی را در اینترنت امتحان کرده اید. جالب است بدانید که ماساژ دادن یکی از راههای اثبات شده علمی است که می توانید به کمک آن درد فرزندتان را تسکین بخشید. علاوه بر این تماس پوستی باعث احساس آرامش و عشق بین کودک و والدین می شود.

درمان کولیک کودک با ماساژ، روشی کاملاً بی خطر برای تسکین کولیک است. در واقع، این یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین و موثرترین روش های درمان کولیک نوزادان است.

علاوه بر این، ماساژ دادن یک درمان جایگزین طبیعی عالی برای داروهای کولیک کودک است که اغلب با عوارض جانبی زیادی همراه می باشد. در این مطلب روش صحیح ماساژ کودک برای رفع کولیک آورده شده است.

کولیک چیست؟
اولین چیزی که باید بدانید این است که کولیک یا قولنج نوزادان، انقباضات شکمی همراه با درد است.

این انقباضات معمولاً در ۱۲ هفته اول زندگی رخ می دهد و می تواند دو یا سه ساعت دوام داشته باشند. کولیک غالباً در طول شب شیوع بیشتری دارد.

اگرچه کولیک برای کودک خطرناک نیست اما می تواند تاثیری جدی بر سلامت روان و روابط درون خانواده داشته باشد. هر پدر و مادری که به تازگی صاحب فرزند شده است، برای حل ناراحتی فرزندشان از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد اما وقتی اتفاقاتی مانند کولیک رخ می دهد، بسیاری از کودکان احساس بی کفایتی و سردرگمی خواهند کرد.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 63 ]

[ شنبه 24 آبان 1399 ] 6:32 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]